Ιστορικά στοιχεία

Η αρχή: δεκαετία ‘20- ‘30

Η ιστορία του Ομίλου Angelini ξεκινά το 1919 στην Ανκόνα, σε ένα μικρό φαρμακευτικό εργαστήριο, από το οποίο ο Francesco Angelini ξεκινά την καριέρα του στην βιομηχανία. Το 1940 ιδρύει την A.C.R.A.F. (Aziende Chimiche Riunite Angelini Francesco), βασική λειτουργία της οποίας είναι, ως σήμερα, η παρασκευή και η διανομή φαρμάκων.

Αμέσως μετά τον πόλεμο, ο Francesco Angelini εισάγει πρώτος στην Ιταλία τη βιταμίνη Β12, ένα τονωτικό για τη θεραπεία της αναιμίας, ασθένεια πολύ διαδεδομένη εκείνη την περίοδο. Το φάρμακο παρήχθη και εισήχθη στο εμπόριο με το εμπορικό σήμα Dobetin και έτυχε πολύ θετικής υποδοχής στην αγορά. Το εγχείρημα αυτό αποτέλεσε την πρώτη μεγάλη επιτυχία της Angelini.

κορυφή

Η δεκαετία του ‘50 : η στροφή

Ο Francesco Angelini εδραιώνει τη δράση του στο χώρο και εκβιομηχανίζει ουσιαστικά την επιχείρησή του. Μαζί με το γιο του Igino, αποφασίζει (στις αρχές της δεκαετίας του ‘50) να επεκτείνει τις δραστηριότητές του στη Ρώμη, εκεί όπου πλέον βρίσκεται μέχρι και σήμερα η έδρα της επιχείρησης. Την ίδια περίοδο, οι επιχειρηματικές δραστηριότητες επεκτείνονται και η Angelini εισέρχεται στο χώρο των καταναλωτικών προϊόντων: το 1958 ιδρύεται η Fater, Εταιρεία στην Πεσκάρα που δραστηριοποιείται στην παραγωγή πανών για παιδιά και σερβιετών. Την ίδια χρονιά, προωθείται στην αγορά το προϊόν Τachipirina, φάρμακο κατά της γρίπης, που βασίζεται στην παρακεταμόλη, την οποία σήμερα συνιστούν όλοι οι παιδίατροι και που αποτελεί ένα από τα τρία πρώτα σε πωλήσεις φάρμακα στην Ιταλία.

κορυφή

Η δεκαετίες ‘60 και ‘70 : η «χρυσή εποχή»

Το 1963, χρονιά ρεκόρ καταγραφής γεννήσεων, η Fater λανσάρει πρώτη στην Ιταλία τις πάνες για μωρά «μίας χρήσης» με εμπορικό σήμα Lines και δυο χρόνια αργότερα την πρώτη σειρά απορροφητικών σερβιετών της ίδιας μάρκας. Το όνομα Lines επιλέχθηκε ακριβώς επειδή θύμιζε το λινό ύφασμα με το οποίο φτιάχνονταν οι υφασμάτινες ζώνες που χρησιμοποιούνταν μέχρι τότε. Μετά το θάνατο του Francesco, το 1964, τα ηνία της επιχείρησης αναλαμβάνει ο γιος του, Igino. Τη δεκαετία του 60’ ξεκινά η παραγωγή των πρώτων αυθεντικών μορίων στο πλαίσιο της φαρμακευτικής έρευνας της Εταιρείας.

Ανάμεσα στο 1960 και 1970, ανακαλύφθηκαν και αναπτύχθηκαν σημαντικά και καινοτόμα μόρια, όπως η οξολαμίνη (κατά του βήχα), η βενζυδαμίνη (αντιφλεγμονώδες), η τραζοδόνη (αντικαταθλιπτικό), και η δαπιπραζόλη (κατά του γλαυκώματος).  Στον τομέα της τεχνολογικής ανάπτυξης, η Angelini εισάγει πρώτη στην Ιταλία το 1975 τις μηχανές για την παρασκευή παιδικών πανών, ενώ βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες Εταιρείες που χρησιμοποιούν τους υπολογιστές για το σχεδιασμό και την ψηφιοποίηση της γραμμής παραγωγής.

κορυφή

Η δεκαετία του ‘80 : μια σύγχρονη και διεθνής επιχείρηση

Το 1985, η Angelini, έχοντας αντιληφθεί τις δυνατότητες της Ιβουπροφαίνης (αναλγητικό), λανσάρει το προϊόν Moment, αναλγητικό κατά του πονοκεφάλου, που αποτελεί το πρώτο εγχείρημα εφαρμογής πρακτικών φαρμακευτικού μάρκετινγκ της Εταιρείας. Στη συνέχεια, ο Igino Angelini, ήδη από τη δεκαετία του 70’, αντιλαμβάνεται τη σημασία της επικοινωνίας για τη διάδοση και επιτυχία των φαρμάκων του.

Την δεκαετία του 80, ο Όμιλος Angelini, σε μία προσπάθεια «διεθνοποίησης», δημιουργεί μονάδες παραγωγής και εμπορικές δομές σε Ισπανία και Πορτογαλία. Η δράση στην ιβηρική χερσόνησο ξεκινά το 1979, με την απόκτηση του Ομίλου  Lepori στη Βαρκελώνη, ο οποίος αποτελείτο από τρεις επιχειρήσεις: τη Farma Lepori και την L.Lepori, (παραγωγή και εμπόριο φαρμάκων) και τη Laboratorios Ausonia, με εξειδίκευση στην παραγωγή πούδρας και προϊόντων παιδικής φροντίδας.

κορυφή

Η δεκαετία του ‘90: διαφοροποίηση και στρατηγικές συμμαχίες

Tο 1993, μετά το θάνατο του Igino Angelini, ο γιος του Francesco, αναλαμβάνει τη διοίκηση του Ομίλου και ισχυροποιεί αποφασιστικά τη θέση του στο χώρο των προϊόντων υγιεινής, ύστερα από τη δημιουργία κοινοπραξίας με την Procter & Gamble το 1992. Τότε, η αμερικανική πολυεθνική Εταιρεία μεταβιβάζει το εμπορικό σήμα Pampers (πάνες για μωρά) στην Ιταλία (Fater), ενώ παράλληλα, η άδεια του εμπορικού σήματος Lines (που ως τότε κατείχε η Fater) μεταβιβάζεται σε μια άλλη Εταιρεία για λόγους αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας. Από τα μέσα της δεκαετίας του 90 και μετά, στo πλαίσιo της επέκτασης της επιχειρηματικής δραστηριότητας, ο Francesco Angelini ενισχύει τον τομέα της διατροφής και των γεωργικών ειδών που είχε δημιουργηθεί ήδη από τη δεκαετία του ‘50. Από το 1993,  ο Όμιλος εισέρχεται σε αυτόν τον τομέα με εκλεκτά κρασιά, λάδι και αλλαντικά.

κορυφή

Από το 2000 μέχρι σήμερα: ενίσχυση της επιχείρησης και διεθνοποίηση

Από το 2000 η Angelini είναι ανάμεσα στις πρώτες Εταιρείες παραγωγής και διανομής γενοσήμων φαρμάκων στην Ιταλία. Την ίδια χρονιά, η Amuchina, παραγωγός Εταιρεία στη Γένοβα του ομώνυμου κορυφαίου προϊόντος και ηγέτιδα στον τομέα των αντισηπτικών στην Ιταλία, ενσωματώνεται στον Όμιλο Angelini. Μεταξύ 2000-2001, η Εταιρεία αποκτά την Helsinn Produtos Farmaceuticos και την Helfarma Produtos Farmaceuticos, δυο Εταιρείες στην Πορτογαλία που συγχωνεύονται με την Angelini Farmacêutica, εδραιώνοντας την παρουσία της Angelini στην Ιβηρική χερσόνησο. Το 2002  η Angelini αποκτά τη Farmamed, κορυφαία Εταιρεία στην Ιταλία στο εμπόριο παραφαρμακευτικών καταναλωτικών προϊόντων και το 2003 η Angelini κάνει την είσοδό της στην αγορά με φυσικά δερμοκαλλυντικά και συμπληρωμάτων διατροφής, εξαγοράζοντας την Body Spring. Τα τελευταία χρόνια, μέσω εμπορικών συμφωνιών και συνεργασιών, η Angelini θέτει πλέον τις βάσεις ανάπτυξης και σε άλλες χώρες. Πράγματι, το 2004 η Angelini εξαγόρασε σημαντικό μερίδιο της Elder Pharma, μια από τις πιο σημαντικές φαρμακευτικές Εταιρείες στην αγορά της Ινδίας. Το 2007, εξαγόρασε τη CSC Pharmaceuticals, φαρμακευτική Εταιρεία στην κεντρική-ανατολική Ευρώπη και στρατηγικός συνέταιρος της Angelini από το 1998, ενώ το 2008 εισέρχεται στην ελληνική φαρμακευτική αγορά με τη θυγατρική της, Angelini Pharma Hellas Α.Β.Ε.Ε..  Από το 2009, μέλη του Ομίλου αποτελούν η Alcavis HDC LLC (αμερικανική Εταιρεία που ασχολείται με το εμπόριο αντισηπτικών και προϊόντων απολύμανσης) και η πακιστανική φαρμακευτική Εταιρεία Angelini Pharmaceuticals (PVT) LTD.

Μεταξύ 2010 και 2011, ο Όμιλος Angelini ενισχύει σημαντικά την παρουσία του στον τομέα της αμπελουργίας με την απόκτηση του οινοποιείου Puiatti στο Φριούλι και την επιχείρηση Bertani, γνωστή κυρίως για την παραγωγή του Amarone στη Βερόνα. Το 2011 η Angelini αποκτά το εμπορικό σήμα Infasil, κορυφαίο στον τομέα των αποσμητικών και της προσωπικής υγιεινής στην Ιταλία. Την ίδια χρονιά, η Angelini κάνει τα πρώτα επιχειρηματικά βήματα στην Τουρκία, με την απόκτηση της Εταιρείας Angelini Ilac San. Ve Tic. A. S.

Το 2012, η γκάμα προϊόντων της Angelini εμπλουτίζεται με τα εμπορικά σήματα ACE και NEOBLANC (προϊόντα καθαριότητας) ύστερα από την εξαγορά τους από τη Fater, ενώ η παρουσία του Ομίλου στην Αρωματοποιία εδραιώνεται με την εταιρεία Angelini Beauty.

Από το 2014 η Bertani Domains είναι η επικεφαλής εταιρεία για τη δραστηριότητα του Ομίλου στον τομέα της αμπελουργίας - οινοποιίας.

κορυφή